Ergonomia w biurze czyli kilka prostych zasad które pop
Ergonomia w biurze czyli kilka prostych zasad które poprawią efektywność naszych pracowników
autorem artykułu jest Bartosz Borkowski
Organizując własne biuro często zastanawiamy się nad jego wystrojem, nad tym jakiego koloru powinny być ścian, gdzie powiesimy obrazy czy postawimy kwiatka. Jednak jest to myślenie reprezentatywne, które może przynieść wiele szkód naszym przyszłym pracownikom, a co za tym idzie naszej firmie. Mowa tu o ergonomii, którą powinniśmy się kierować aranżując pomieszczenia biurowe. W myśl jej zasad stanowisko pracy powinno być tak zorganizowane, aby pracownik mógł efektywnie wykonywać swoją pracę nie narażając się na bezproduktywność. Poniżej przedstawiamy zasady, którymi należy się kierować organizując stanowisko pracy.
1. Biurko
a)jego konstrukcja powinna być bardzo solidna, gdyż stanowi oparcie dla
przedramion pracownika, istotne jest również jego właściwe wypoziomowanie;
b)minimalny wymiar biurka do 120 cm x 70 cm, a minimalna przestrzeÅ„ na nogo to 80 cm – zachowanie tych wymiarów pozwoli zachować swobodÄ™ ruchów przy wykonywaniu pracy i nie bÄ™dzie narażaÅ‚o pracownika na czÄ™ste wstawanie bÄ…dź wychylanie siÄ™ z krzesÅ‚a.
c)między krawędzią biurka, a krawędzią klawiatury powinno być minimum 10 cm odstępu, które umożliwi swobodne oparcie nadgarstków, jeśli jednak jest to niemożliwe powinna być zastosowana specjalna wysuwana szuflada na klawiaturę.
d)powinno być wyposażone w regulację wysokości od 64 do 84 cm,
e)należy zapewnić aby często używane rzeczy były w zasięgu ręki, co można osiągnąć przez zastosowanie nadstawek nad biurka na których możemy umieścić wszystkie niezbędne przedmioty a także sprzęty takie jak drukarka czy skaner
2. KrzesÅ‚o biurowe – nieodpowiednie krzesÅ‚o biurowe to zmor wszystkich biur i przyczyna narzekaÅ„ pracowników uskarżajÄ…cych siÄ™ na bóle pleców, ramion a także nóg, aby tego uniknąć trzeba aby krzesÅ‚o:
a) byÅ‚o stabilne – podstawa krzesÅ‚a powinna znajdować siÄ™ na minimum 5 kółkach,
b) posiadało odpowiednią regulację siedziska do 40 do 50 cm,
c) posiadało regulację odchylenia oraz wysokości oparcia,
d) posiadało podłokietniki z regulacją wysokości,
e) byÅ‚o wÅ‚aÅ›ciwie wyÅ›cieÅ‚ane tapicerkÄ… tak aby siadajÄ…c użytkownik zagłębiÅ‚ siÄ™ w nim na 2 – 3 cm.
--
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
DJ czy zespół na wesele ?
Inne porady weselne duetu wokalnego Baba Jaga
Kable odporne na czas i zakłócenia
Czemu Golden Retriever nie posiada telefonu komórkowego
Perfumy - uniwersalny prezent